Bingo bonus

Spelande är rättvist

På tal med CoinTelegraph, listade Ilya Tarutov, VD för DAO.Casino, några av de viktigaste problemen som Blockchain-tekniken kan lösa i onlinekasinobranschen. Enligt Juniper Research är onlinespel en växande bransch och antalet spelare förväntas nästan fördubblas till 2021. Branschen kommer att växa i takt med att antalet spelsajter på nätet växer och nya betalningssystem växer fram, såsom möjligheten att spela med Bitcoin. och andra kryptovalutor.
Faktum är att antagandet av kryptovaluta till den traditionella spelindustrin är den vanligaste erfarenheten av blockkedjesystem hittills. Dock hjälper blockchain-teknik oss att göra så mycket mer. Vi har sett uppkomsten av nya typer av hasardspel under de senaste två åren, inklusive Ethereum-inspirerade spelspel. Det är nu möjligt att skapa ett protokoll som kommer att utlösa ett verkligt paradigmskifte i onlinespelbranschen, vilket öppnar upp nya marknader och affärsmodeller. Precis som Internet möjliggjorde nya marknader genom att ta bort hinder för databehandling och distribution, möjliggör decentraliserade system som Ethereum nya affärsmodeller och stör branschen genom att ta bort hinder för värdeöverföring – vilket aldrig tidigare varit möjligt utan att lita på en tredje part. .
Ilya Tarutov, VD för DAO.Casino, pratade med CoinTelegraph om hur man kan övervinna några av de största hindren i spelbranschen.

Det behövs ett mångfacetterat tillvägagångssätt.

Enligt Tarutov kan Ethereum-baserade system orsaka ett stort paradigmskifte inom många områden, inklusive onlinespel, genom att eliminera behovet av tredje part. Detta får en rad konsekvenser, men de sänker alla casinots driftskostnader och minskar risken för bedrägerier. Individuellt spelande byggt på Ethereum löser dock inte helt problemet; det behövs ett mer övergripande tillvägagångssätt. Som Tarutov förklarar är spel bara toppen av isberget i spelindustrin, som inkluderar speltillverkare, hänvisare, kasinoägare, mjukvaruleverantörer som skapar programvara för kontohantering och andra casinobonusar.

DAO.Casino rekommenderar ett holistiskt synsätt på detta, som täcker hela spelbranschens värdekedja, från den välplanerade utvecklingen av spel till förbättringen av värdedelningsmekanismer bland assistenter.

Tarutov fortsätter:

“Resultaten av spelet bestäms av pseudo-slumpmässiga värden, som också är oförutsägbara, och vem som helst kan kontrollera detta. Ingen kan ändra eller modifiera ett spelprogram förrän det har granskats och implementerats. Detta gäller inte konventionella onlinekasinon som finns på en server. Spelen involverar inte bedrägerier eller tredje parts ingripanden och fungerar precis som de ska.

Affärsmodellerna för onlinecasinon är mycket begränsade vad gäller mångsidighet och vinstutsikter – varken för kunden eller för casinot. “För närvarande kan kasinon ha affärsmodeller som drar fördel av deras förmåga att manipulera kontosaldo”, förklarar Tarutov. “De kan inte heller skörda fördelarna av interoperabilitet med andra kasinon. Med möjligheten att hantera en användares kontosaldo nu tillgänglig måste traditionella onlinekasinon antingen omfamna det och erbjuda det, eller riskera att andra som kan återuppfinna sin affärsmodell och ge bättre service måste göra det. “

Att bygga ett lager som gör det möjligt för P2P att öppna upp marknaden är den sista saknade biten som kommer att möjliggöra ett stort paradigmskifte. Enligt Tarutov möjliggör integriteten hos data och kod som tillhandahålls av system som Ethereum ett större samarbete mellan branschaktörer – kasinon kan lista spel från oberoende utvecklare – eftersom de inte behöver lita på varandra och värdet som genereras av spelet är delas automatiskt.

DAO.Casino kommer att skapa ett decentraliserat offentligt system för spelindustrin som inkluderar ett automatiserat värdeutbytesprotokoll som fungerar som en incitamentmekanism som upprätthålls av Ethereums smarta kontrakt, samt ett system som kan förse spelare med liknande oförutsägbara pseudoslumptal.

Som ett resultat, automatisering av kritiska delar av onlinespelbranschen, som vanligtvis förknippas med förtroende, minskar teoretiskt sett risken för bedrägerier, samtidigt som kasinokostnaderna minskar, vilket gör det möjligt för spelare att tjäna högre vinster och maximera ansträngningarna för spelutvecklare. Detta kommer i slutändan att möjliggöra utvecklingen av moderna affärsmodeller på längre sikt.

Tarutov sammanfattade de viktigaste problemen som Blockchain-tekniken skulle kunna lösa i spelindustrin.
Alla företag måste överväga det ökade förtroendet och potentialen för missbruk av förtroende och korruption. Förtroende har länge ansetts vara en av de främsta frågorna för onlinespelare